Beza antara DOTA 1 dan DOTA 2

Sebelom aku memberi penerangan pasal DOTA 1 dan DOTA 2 ni, aku nak bagitau yang aku ni BARU jer buat account STEAM(valve) pada 28 November 2013 - Fresh Player.

Tanpa membuang masa.. (aku buat seringkas yang boleh).. 


DOTA 1

DOTA 1
1. Online game menggunakan Server GARENA
- aku dah ada account Garena ni, kalau xsilap sampai LEVEL 15 jer.. susah woi nak sampai level ni. Sebab pertama aku maen kat CC (pulus woi, pulus!!), kedua aku student, result SPM cacat sape susah, mase depan sendiri jugak.. hahha.. tapi aku maintain main game ni offline.. hihi. Sebab main game ni penting untuk kepekaan, kepantasan dan learn critical thinking. Recommend main game selalu..

2. Grafik macam "katon"
- mula2 aku tengok game ni lawa dough sbb bayangkan game ni da lama da, aku xtau bile mula, tapi aku mula tengok dorang(sape2 jer kat CC) maen tahun 2006 camtu.. tapi aku berjinak dota 1 ni pada tahun 2007.. Lawa jugak la sebab grafik kuasa effects dier boleh tahan.

3. Pemilihan Item HARDCORE
- Dota 1 banyak kedai kat basement dier.. setiap kedai ada ciri2 dier tersendiri, mau tak pening nyer nak pilih itu ini.. pastu nak kene combine sendiri lagi.. -_-'
- Tau tak yang iventory cuma ada 6 jer... kene pandai2 la nak adjust. Tak seperti DOTA 2, siap ada STASH lagi tu.. Courier flying(kuli hantar item) la ape la.. hahha. Dota 1 kene pergi sendiri, kecuali bot maen tipu, mase berlawan boleh beli item.. tipu sangat bot dota 1..
- Sebenarnyer ada jugak Burung helang yang tukang hantar dalam dota 1 hihi.. kene beli AYAM + KUKU HELANG = BURUNG HELANG.. hahah.. beli kat kedai basement.. TAPI kalau kite yang beli, allies lain xbole guna.. sape beli dier punya la!!!.. hahha.. hero laen suke hati dier nak beli ke x, masalah dier.. -_-'

4. Keyword untuk cast.. untuk "buka kuasa" .. xpandai la aku nak sebut term dier... haha
- Setiap huruf depan akan digunakan dalam keypad.. contoh.. Blink Dagger (tekan huruf B kat keyboard) contoh jer.. -_-'
- Kalau kat inventory kuasa dier kene guna numpad!! sape yang xde numpad tu sedih kene gune mouse, touchpad??? Hahha..

                                  
DOTA 2

DOTA 2
1. Online game guna server STEAM(valve)
- Aku baru jer daftar.. xtahu sangat aku nak explain.. hahah.. yang aku tau aku baru dapat level 1, upload profile picture, add friends.. hahha.. ^_^

2. Grafik dah awesome!!
- tak dinafikan grafik game zaman sekarang.. hahah.. aku research sikit2 yang Dota 2 ni dibuat pada tahun 2010.. 
- Boleh tahan lawa!! pee witt

3. Pemilihan ITEM paling mudah 
- Sebab ape?? sebab mase korang maen, korang cuma tekan F4 pastu beli.. masuk dalam stash kemudian ade "KELDAI BERSAYAP" akan hantar item korang tu.. 
- Ade lagi!!! Boleh pulak dier dah bagi kombinasi barang tu lengkap.. hahhaa. small of the pieces how to buy.
- Ape? ade lagi?? hahhaha.. ni yang x boleh blah sebab dier dah bagi guide kat kite suruh beli itu ini kat HERO kite.. siap recommend item. right click kat recommend item tu jer kalau nak beli.. hahha.. 

4. Keyword bagi aku boleh tahan.
- sebab pertama, siapa maen gune keyboard laptop kecik pon boleh. sebab xde pon gune numpad2 lagi..
- setiap susunan cast dier dah di defaultkan kepada Q,W,E,R..

--> sape nak maen DOTA 2 meh install steam dari sini.. http://store.steampowered.com/app/570/


Kepada sesape peminat dota 1 dan dota 2 boleh la tambah2 sikit pandangan tu.. ^_^

No comments:

Post a Comment

Masukkan komen anda..Terima kasih.